Om het nogmaals over goede voornemens te hebben

Het zal dit jaar weeral een reis naar “Nivérance” worden (Nivérance – nieverans – nergens; heeft u ‘em?).  Net zoals de vorige jaren toen reizen opzij werden geschoven wegens géén tijd en geld in verband met het aankopen van een appartement, het  – na één jaar – verkopen van datzelfde appartement ,om vervolgens een huis te kopen en met verbouwingen opgezadeld te zitten.  Alsook veroorzaakt door de alternerende perioden van vrijgezellenschap en de bijzondere afkeer van alleen reizen (dan kan ik mijn ervaringen niet delen) of de nog grondiger hekel aan groepsreizen (ik organiseer mijn reis zelf, ik maak zelf mijn schema op, kies mijn reisgenoten zelf, laat staan dat ik met een ganse bende vreemden rekening hou).  Geen tijd, geld en bovendien “contraire” zijn; ik geeft het toe.

Dat is in een niet zo ver verleden wel anders geweest.   Gezien ik – dan toch – niet al te veeleisend ben en aan een rugzak genoeg heb, en bovendien, vanwege mijn werk, beschikte over zgn. stand-by tickets (enkel taks te betalen), heb ik toch wel de gelegenheid gehad om een en ander af te reizen. Vergis u niet: zo’n tickets zijn dan misschien goedkoop, maar je moet het er wel voor over hebben dat je nagelbijtend kan wachten tot de laatste passagier aan boord is, en er misschien nog een plaats op de porte-bagage of in de remorque vrij is.  Alvast geen beletsel voor ondergetekende.  Op die manier waren o.a. Nieuw-Zeeland en de Nationale Parken van de VS echt wel uitschieters, en met een beetje spaarzaamheid bleef het budget zelfs menselijk.

Daar ik tegenwoordig toch met een propere lei begonnen ben – op zowat alle gebied – heb ik bij deze verzworen gezworen dat ik op een of andere manier toch terug aan het reizen wil gaan.  Of het nu volgend jaar is of binnen twee jaar maakt niet uit, zolang het maar gebeurt.  Omdat dromen mag (en moet) post ik dus alhier een lijstje met nog te veroveren bestemmingen.  Kwestie van mezelf wat waterachtig te maken en de motivatie levend te houden.

  • De Kilimanjaro!  Tot helemaal boven!   Ik moet en zal te voet tot op de top van één der Seven Summits geraken (iets van een jongendroom)
  • Een trekking in Ladakh, omdat ik het de Chinezen niet gun om tot in Tibet te komen en omdat ik den Dalai een sympathieke mens vind.
  • Namibië!  (daar Zuid Afrika, op uitzondering van de Kaap, toch naar de kl*ten is).
  • Patagonië!  En vandaar naar Ushuaïa om een trip naar antarctica te scoren (ook weeral een jongensdroom)

Problematisch is wel het feit dat ik steevast terug wil naar die plaatsen die een sterke indruk hebben gemaakt (en ik ben niet rap onder de indruk).  Ik vrees dat ik dus eerst nog eens langs Nieuw Zeeland moet, dat mijn inziens zowat het nec plus ultra is voor de hiker en liefhebber van woest natuurschoon.

Soit, genoeg gedroomd.  Realistischer daarentegen is mijn voornemen om een trip naar  IJsland te maken, waar het voorlopig eerder goedkoop geworden is, en nogmaals (weeral) Scandinavië, en Noorwegen in het bijzonder, te  bezoeken.  Het is u misschien opgevallen: zon, zee en strand komen niet in mijn dictionairke voor.  Er is  té weinig woeste natuur op het strand van Punta Cana en Sharm el sheikh… 😉

14 thoughts on “Om het nogmaals over goede voornemens te hebben

  1. Ik herken het gevoel … (droomt weg … aaah, Bora Bora! De Caraïben (Johnny Depp vaart daar op een bootje rond, je weet wel) Bora Bora! De Caraîben! … ) (gaat smosdoekje halen om kwijl weg te vegen)

    En weet je, je hebt nog de rest van je leven om je dromen wààr te maken! Dus, go for it!

      • Bora Bora, omdat je niet verder weg kàn gaan (als je nog verder weg gaat dan kom je weer terug, pure logica is dat) en voor de Caraïben heb ik al een uitleg gegeven eh?
        Wie weet, misschien hebben ze ooit op beide locaties nog wel een goeie instructeur nodig? (van een nood een deugd maken heet dat dan zeker? 😉 )

  2. Tussen groepsreizen en alleen reizen in ligt het reizen met een zelfgekozen reisgenoot. Niemand in je omgeving die in aanmerking komt?

Geef een reactie

