Een Griekse tragedie

Toen Kathleen Cools het gisteren, in Terzake, over de Griekse crisis had, werd een fragment uit “Een Griekse Tragedie” van Nicole Van Goethem als “achtergronddia” getoond (of hoe heet zoiets?).  Velen zullen dit korte animatiefilmpje al vergeten zijn, maar ik had even een flashback naar de “Eighties”.  En het is nog terug te vinden op het internet ook!   De – veel te vroeg gestorven – Van Goethem won er ook nog een Oscar mee, wat haar, naar mijn weten, tot onze enige vaderlandse winnaar van dit kleinood maakt.  Alla, voor de liefhebbers het korte (wees gerust) filmpje onderaan.  ’t Is gene Pixar, maar wij vonden dat goed in den tijd.

3 thoughts on “Een Griekse tragedie

  1. Kort? 6 minuten 26 seconden is erg lang in deze flitsende tijden, hoor.
    Dankzij de concentratievaardigheden die ik aanleerde in de eighties heb ik wel het filmpje uitgekeken. En ik vond het leuk.

  2. Eughm … ik kan mij zo lang niet concentreren … na dertig seconden had ik het wel gezien …. (en die akelige geluidjes ook erbij, pffft … )
    Derbij, weeeeeeeet gij wat ik op zes minuten kan doen!
    Ha!

Geef een reactie

