Kebab – the sequel

In mijn laatste post hebben Wendy en ik hebben nog wat nagekeuveld over een vorig bericht,  waarin ik tot de conclusie dat bepaalde culturen me enkel konden bekoren op gastronomisch gebied en meer bijzonder met een broodje kebab (met extra feta en cocktailsaus).  Wars van die discussie die u hier kan volgen kwam ik tot de volgende curieuze vaststelling: sinds ik dat bericht – met de tag “kebab”  – schreef, zie ik bij de “zoektermen” in de blogstatistieken dat het woord “kebab” zowat dagelijks voorkomt en er al –tig mensen op mijn blog hebben geklikt enkel en omwille van dat specifieke woordje.  Ik heb nu zelf eens “kebab” gegoogeld, en na 20 pagina’s doorklikken ben ik mijn blog nog niet tegengekomen, en dat lijkt me logisch te zijn ook.

Wat ik nu niet versta: er zijn dus mensen die “kebab” googelen, tientallen pagina’s doorklikken, hopelijk die honderden links niet allemaal bekijken, om dan op een site terecht te komen waar absoluut geen kebabs verkocht worden.  Willen de personen in kwestie misschien hier komen vertellen waarom ze dat doen?  Ik ben namelijk curieus.  Meer nog; ik zal even een tip geven: wanneer u de dichtstbijzijnde dönertent zoekt, geeft u best “kebab” en de naam van uw stad/gemeente in.  Dat helpt.  U moet die honderden sites écht niet allemaal bezoeken 🙂

5 thoughts on “Kebab – the sequel

  1. Jij wordt blijkbaar gevonden via ‘kebab’. Wij worden gevonden via ‘gigolo’ en ‘verdriet’. Het bewijs dat zoekmachines toch wel een rare logica hebben. Soms volstaat 1 enkel stukje om van een blog het referentie-adres voor gigolo-zoekers en verdrietigen te maken.

    Wel heel verbazend dat een zoekresultaat dat pas na tientallen pagina’s verschijnt zoveel kliks oplevert.

Geef een reactie

