Na regen…

Sommigen onder u zullen het ongetwijfeld weten, en anderen dan weeral niet, maar mijn annus horribilis begint zo stilaan op sterven na dood te zijn.  Dat ik ondertussen al bijna een half jaar zit te schilderen bij ma en pa vanwege een doodgeboren en wurgende relatie (annex kenau van een schoonmoeder) was u misschien reeds opgevallen in eerdere berichten, doch het was niet te voorzien dat ik even snel ging verlost zijn van mijn dagelijkse brood, nadat deze stomme kl**t verwikkeld geraakte in een infantiel bedrijfspolitiek spelletje wat ik hier in den beginne ook  – nogal verbitterd en rancuneus – neerschreef.  Soit, maandag – jawel, volgende maandag – begin ik wederom met frisse geest en veel goesting aan de dagelijkse arbeid (adelt), alwaar ik met veel plezier mijn dagdagelijkse dosis kerosinedampen zal inhaleren.  De luchthaven dus, maar dat had u ongetwijfeld geraden.  Of de geest wel helemaal fris is na deze gedwongen sabbat is een andere vraag, gezien ik slecht reageer op Damocles en zijn vliegenvanger die constant over mijn hoofd zat mee te loeren.

Het spreekt voor zich dat de jacht op een nieuw hoofdkwartier bij deze ook geopend is, en ik wens terug te keren naar de goede stede Mechelen, waar ik me de laatste jaren, na alle hoeken van Vlaanderen gezien te hebben, toch het gelukkigste (what’s in a name) voelde.

Dat zijn dus zo van die momenten waarop een mens eens moet contempleren, om vervolgens tot volgende vaststellingen te komen:

1)      Dat ge niet te rap moet gaan samenwonen of godbetert samen een kot moet kopen wanneer ge denkt dat de relatie snor zit.  Ge moet niet denken maar doen.

2)      Ik daar toch aan toegaf omdat ik al mijn principes overboord gooi voor een irrationele smekende blik van bruine reeënogen.

3)      Ik aldus een ruggengraat van caoutchouc had – had – en deze heb laten vervangen door een bronzen en driedubbel gepantserd exemplaar.

4)      Schoonmoeders die achter de hoek wonen zijn een vergif, waartegen een vergif zou moeten uitgevonden worden.

5)      Ik mijn b*kkes moet leren houden wanneer er een of andere huichelaar op het werk vervelend begint te doen tegen anderen.  Don Quichote is al lang dood.

6)      Mijn aangeboren strijdvaardigheid tegen onrecht zich waarschijnlijk toch niet zal kunnen inhouden.

7)      Ik dan maar op mijn tong zal leren bijten.  Van moetens.

8)      Mijn aloude dorp vol zit met brave mensen, maar dan enkel in de kring van het verenigingsleven waar ik sowieso wel een paar keer per jaar mijn opwachting maak (en dus nooit echt ben weggeweest)

9)      Dat ik aldus in mijn dorp nog weinig verloren heb, behalve dan bovengenoemde brave mensen.

10)   Als deze brave mensen, getrouwd en gezegend met koters, nog eens buiten mogen (van hun kenau).

11)   De rest maar een stelletje troglodieten zijn die spijtig genoeg, vanwege maar één overblijvend café, steeds met ondergetekende, en tot zijn grote ergernis, dezelfde gelagzaal delen.

12)   Daar ook een vergif tegen moest bestaan (ik ben een elitaire zak, ik weet het)

13)   Ik tegen de herfst waarschijnlijk wederom avondlijke consultaties zal geven op de Mechelse Vismarkt, op voorwaarde dat ik geen nacht- of vroege shift heb.

14)   Dat Gerard alvast een Tripel van Westmalle mag gereedzetten.

12 thoughts on “Na regen…

  1. Hier ook veel succes met de nieuwe job!

    En ivm schoonmoeders .. er lopen nog prachtexemplaren rond (mijn ex-schoonmoeder was er zo eentje)! Al zijn ze moeilijk te vinden – dat moet ik wel toegeven.

    • Ik heb er ooit ook zo eentje gehad hoor. ’t Is niet allemaal kommer en kwel. Het laatste exemplaar zou ik daarentegen graag op sterk water laten zetten tot meerdere eer en glorie van de wetenschap! :-p

  2. Maar nee, ge moet gij uw bakkes niet leren houden, ge moet gewoon blijven wie ge zijt en doen wat ge doet, zo simpel is dat 🙂

    Succes maandag, gij gaat u daar zo geweldig goed amuseren! Maar eugh … jaag ze daar nu allemaal niet van de eerste dag de stuipen op het lijf eh? :-p

Geef een reactie

