Schizofrenie

Pieter De Crem in denumo van dees week (tegenwoordig de rode “Dag Allemaal”) over een interview met hem in datzelfde boekje dat volgens WikiLeaks de bijzondere aandacht van de Amerikaanders opeiste: “…HUMO In de gelekte telexen ontbreekt een stukje in de vertaling van het Humo-interview: een passage waarin u vertelt over uw diepe devotie voor de maagd Maria…”

WTF?  Niettegenstaande ik sowieso een natuurlijke afkeer heb van Tsjeven, blijkt deze arrogante poedel en – tevens onze minister van oorlog –  last te hebben van een ingebeeld vriendinnetje.  Bij volwassenen heet zoiets schizofrenie.  Meer nog, ik vind dat ministers, die verondersteld worden van enige ontwikkeling te bezitten, geen last dienen te hebben van ingebeelde vriendjes en/of vriendinnetjes.  Dat zou zelfs moeten gelden voor eenieder die enige ontwikkeling genoot en zeker voor diegenen die iets te zeggen of beslissen hebben.  Mijn (gemillimeterde) haar rijst me ten berge bij het lezen van dit stukje en maakte wederom de militante atheïst in me wakker.  Ik kom dus eventjes mijn gal spuien en bij deze voel ik me al een stuk beter. Bovendien bewijst het hoezeer de woorden “poedel” en “schizofrenie” kunnen helpen bij het bestrijden van een kleine ergernis zoals deze, maar dit geheel terzijde.

Misschien moest ik maar zelf eens minister van defensie worden.  Het gemillimeterde haar heb ik al.  Nu nog de schizofrenie?

Geef een reactie

