De Sjarels: the sequel

Op aanvraag: the sequel van de 2 Sjarels.  Niettegenstaande deze sequel eigenlijk weinig om het lijf heeft en u zich niet aan vuurwerk moet verwachten.  Maar toch, ik moet het verhaaltje afmaken niet?  Laat ik maar even kort wezen in geval van Sjarel 2: hij heeft zich voor 2 dagen ziek gemeld met een keurig ziektebriefje (acute schizopaxomazichozenie of mond en klauwzeer of zoiets) en bovendien hoef ik hem niet te confronteren met Sjarel 1 vanwege de verklaringen die deze laatste vandaag heeft afgelegd.

  • Sjarel 1 had een “baaldag” en voelde zich enorm weekjes
  • Sjarel 1 beseft dat hij eigenlijk een doktersbriefje nodig had, maar ’t was té laat op de dag toen hij zich dat realiseerde (goe geprobeerd jong)
  • De pa van Sjarel 1 had zich vergist toen hij me vertelde dat zijn zoon gewisseld had, daar zoonlief het over een “veronderstelde” wissel had (wederom goe geprobeerd)
  • Sjarel 2 zou er dus niks mee te maken hebben

Uiteraard heb ik hem geen bolwassing gegeven (nog niet) maar zoals het hoort streng, kordaat en tevens vaderlijk toegesproken.  Uiteraard eerst in de vragende vorm, waarbij “Zou gij het plezant vinden als uw collega u in de steek laat zonder iets te zeggen?” en “Ge kent toch het arbeidsreglement inzake ongewettigde afwezigheid?” hem tot enig inzicht moesten leiden.  Toch was het even schrikken wanneer ik hem confronteerde met zijn reeds mooi gevulde dossier, en hem tevens vertelde dat zijn capriolen niet zomaar blauw blauw worden gelaten.  Meer nog, met die schriftelijke waarschuwing erbij is hij bezig aan de evaluatie van de laatste kans.  Waarop hij toch maar bleekjes rond de neus werd (zit zijn pa daar voor iets tussen?) en vandaag heel netjes en vlijtig gewerkt heeft.  Ik ben curieus hoe lang het gaat duren, niettegenstaande ik het woord “C4” toch wel eens zijdelings heb laten vallen.  Sjarel 2 heeft schijnbaar – vooraleer hij ebola kreeg – tegen de anderen geopperd dat hij denkt dat het schone leventje voorbij is met die nieuwe Feldwebel, en waarbij hij vergeet dat hij het met dat “schone leventje” vooral over zichzelf heeft.  Dat heb ik dan toch goed voor mekaar gekregen denk ik.   Voorlopig toch.

3 thoughts on “De Sjarels: the sequel

Geef een reactie

