Winter

Na een herfstige zomer en een zomers najaar is het eindelijk beginnen vriezen. Een beetje. Niet dat ik gek ben van blizzards en andere sneeuwstormen, laat staan dat ik wens dat de stenen uit de grond vriezen, maar tegen dit tempo zal het beginnen sneeuwen in juni.

Curieus, dat weer van tegenwoordig, en de klimaatscepticus in mezelf is ondertussen een echte believer geworden, niettegenstaande de winters uit mijn kindertijd vooral nat en winderig waren op een paar echte “sneeuwwinters” in de jaren zeventig na (alhoewel ik me daar – ik was een klein bazeke – slechts flarden van herinner).

Na het het lezen van een aantal doemberichten op het net, ben ik ervan overtuigd dat er toch één en ander verkeerd aan het lopen is, en kan ik niet anders dan vrezen dat onze oogkleppen ons langzaamaan de das omdoen. Erger nog om vast te stellen dat onze republikeinse vrienden in de States het licht van de zon ontkennen, wat weinig goeds belooft voor de komende presidentsverkiezingen, en dat een aantal half ontwikkelde landen per se dezelfde fout willen maken als wij. Een mens wordt er zowaar moedeloos van…

5 thoughts on “Winter

  1. ‘k Vind dat ook, ik heb denk ik deze winter toch al vier keer moeten krabben s morgens …
    Vorig jaar was het vaste prik elke ochtend.
    En dan iedereen maar gillen dat we naar strengere winters aan het gaan zijn?
    pffft, dat het maar rap zomer is!

Geef een reactie

