Pirouette

Dan rijdt ge op uw gemak naar huis (bij mijn ma that is, gezien ik mijn eigen “thuis” nog steevast mijn “kot” noem), en rij ik, nietsvermoedend en minding my own business, het laatste rond punt voor de autostrade op, om opeens mijn wagen onder mijn gat te voelen wegschuiven en een knoert van een betonnen verlichtingspaal mijn richting te zien uitkomen.

Fonske, mijn oude ford, maakte een schitterende pirouette, kletste met een luide klap tegen de stoeprand en kwam op een half meterke van de bovenvermelde paal tot stilstand.
Shaken and stirred kom ik uit mijn wagen gekropen en stel vast dat een of andere onverlaat een prachtig oliespoor heeft nagelaten. De schade lijkt al bij al mee te vallen, alhoewel een nieuwe velg, nieuwe kogellager en bijhorend uitlijnen en uitbalanceren weeral een fijne smak geld zal kosten. De politie, die toevallig iets verder met een controleactie bezig was, zag het allemaal gebeuren, en stelde droogjes dat ik maar klacht tegen onbekenden moet indienen (of zoiets een f*ck zal uitmaken) en is zelfs te beroerd om een poot uit te steken wanneer ik daar – nog steeds shaken – aan het sukkelen ben met mijn reservewiel.

Totdat mijn garagist een gaatje in zijn agenda kan vinden om de boel terug in orde te zetten, dien ik dus rustigjes rond te karren met een wagen die ik niet helemaal vertrouw, niettegenstaande het “allemaal niet zoveel kwaad kan”, althans volgens mijn garagist dan.

Karma, en dan van het goede soort, waar verkopen ze dat? Het mag gerust honderd gram meer zijn.

5 thoughts on “Pirouette

  1. Vorige week had ik een klein fietsongeval. Die agenten waren supervriendelijk. Ze hebben zelfs de ketting van een van de fietsen er weer opgelegd en de motor laten draaien om de combi voor ons op te warmen. Misschien hebben we die Vip-behandeling te danken aan het feit dat we vrouwen zijn.

  2. Wel potverdorie … heb jij een triljard muggen doodgeklopt of zo?
    Allez zeg, dat kan nu toch niet meer eh?

    (gaat een paternoster, een gewijde maretak, een oog van Allah, de hand van Fatima, een Boeddhabeeldje en wat het ook is dat de Joden hebben, bijeenrapen en op de post doen … als karma u in de steek laat dan gaat ge de andere goden moeten inroepen!)

  3. Pingback: Fons en Filemon(a) | Middernachtsdromen en dageraadswijsheid

Geef een reactie

