Gebrom

Niettegenstaande ik hier de laatste tijd een flinke zaag heb gespannen in verband met mijn besognes op gebied van arbeidsvreugde, wil ik u bij deze nog mededelen dat het flink k*t is wanneer een mens doodmoe thuiskomt (ah ja, om half vijf opstaan en dat zowat de laatste acht maanden) en het middagdutje – waar ik zo naar smachtte – brutaal verstoord wordt door het diep, zeurend en vooral continue gebrom van een of andere drilboor waarmee ze de keet next door aan het renoveren zijn. Ik weet het, ik moet mij erbij neerleggen dat normale mensen en bouwvakkers werken van 9 tot 5 en ik waarschijnlijk oordoppen zal moeten kopen om de komende weken door te komen. Maar ik woon hier graag, en ’s nachts is het hier best stil. Zelfs de zwartjes die hiernaast wonen en iedere avond een Afrikaanse palaber organiseren (luid en met veel volk), zijn zo vriendelijk om tegen tienen te stoppen.

Daarom schrijft een mens nog eens snel een blogbericht, niettegenstaande ik er al eentje had gepost vandaag (wat ik stiekem, om de verveling te bestrijden, op het werk had geschreven) en kunnen we het gelijk nog eens over mijn eigen appartement hebben.

’t Is voor 80% klaar, en die 80% ligt enkel en alleen aan mijn eeuwig procrastinatiegedrag. Ja, er moet nog een stuk aan de radiator geschilderd worden, en eigenlijk dient er nog een nieuwe douchekraan geïnstalleerd te worden. Om nog maar te zwijgen van de nieuwe gordijnen, het nieuwe aanrecht annex spoelbak, en ondertussen ben ik ook al een paar maand plannen aan het maken om een nieuw toilet te plaatsen (wees gerust, het oude staat er nog). Afin, het begint hier zelfs redelijk huiselijk te worden en inmiddels worden er wederom plannen gemaakt, maar dit keer voor een grote lenteschoonmaak (’t zal wel een zomerschoonmaak worden). Zo zijn er nog een aantal verhuisdozen die ik onmogelijk kwijt kan vanwege het feit dat de inhoud in geen enkele huis- tuin- of keukencategorie terecht kan, en ziet mijn bureau eruit of er onlangs er bolbliksem is overgeraasd. Neem nu die twee tuinkabouters, die wegens gebrek aan tuin mijn microgolfoven bewaken. Of de schroeven, pluggen en verpakkingen die ondertussen een vaste decoratie van de vensterbank zijn geworden.

Maar ik woon hier graag en dat is wat telt niet? 

En wat mij betreft mag die bouwvakker van hiernaast kramp in zijn…

2 thoughts on “Gebrom

Geef een reactie

