Stoemelings

Sta ik in de kroeg met een toevallig voorbij gewaaide Waalse toerist te lullen over de universiteit van Luik (waar ik ooit ook eventjes wat tijd heb doorgebracht), tot er een halfzatte en zeker niet onknappe studente zich in het gesprek mengt. Toen de Waal dan eventjes een sanitaire stop hield zegt de jonge deerne tegen mij: “ik vind u eigenlijk een knappe man”. Zo maar. Out of the blue.

Weet ge wat ik antwoord?

“Juffrouw, ik ben best wel gecharmeerd, en niet voor ’t één of ’t ander, maar als ik van u was zou ik zo meteen toch wat waterkes drinken en op tijd in uwe nest kruipen, want ge zei net dat ge er morgen op tijd uit moest.”

Ze gaf me gelijk, en ik vervolgde mijn gesprek met de Waal. Iets later was ze weg.

Ik word verdomme oud. En serieus ook. Dat zou vroeger niet gebeurd zijn. Dat ik zoiets stoemmelings zou laten voorbij gaan. What the hell is wrong with me?

5 thoughts on “Stoemelings

Geef een reactie

