Jaja

Sinds vandaag wed ik dus inderdaad op twee paarden. Ik heb net een telefoontje gekregen om te vragen of ik morgen reeds voor een verkennend gesprek kan langskomen bij het bedrijf waar ik gisteren mijn kandidatuur indiende. Dat is verdomd snel, en misschien een indicator van de dringendheid waarmee ze mensen nodig hebben en tevens een aanwijzing dat ik misschien sneller dan gedacht uit mijn huidige “arbeidsvreugde” kan verlost worden. Nét iets minder glamoureus dan de andere job waar ik vooralsnog voor in de running ben, maar volgens mijn weten toch een baan waar ik – eindelijk – terug voldoening kan vinden.

Ondertussen ben ik te weten gekomen dat de concurrentie – voor die eerste sollicitatie – bikkelhard zal zijn. Wat me dan vooral frappeert is het feit dat er in-house kandidaten zijn die momenteel een superviserende functie uitoefenen, en elkaar reeds het leven zuur maken in de hoop van de felbegeerde managersplaats te kunnen claimen. Wat ik dan weeral wel niet begrijp is dat het bedrijf zelve kosten noch moeite bespaart om toch externe kandidaturen te accepteren. Zou men dan toch niet zo happy zijn met de interne kandidaten? Wordt alleszins vervolgd.

Voor mij betekent dit toch ergens een lichtpunt in de duisternis, gezien de relationele storm van het vroege voorjaar die maakte dat ik het allemaal terug in mijn uppie mag beleven, om nog maar te zwijgen van de – daaraan gelieerde – vakantie die ik nu op mijn buik mag schrijven.

 Het moet én zal een goeie lente worden. Eentje van verandering, en ditmaal ten goede!

6 thoughts on “Jaja

  1. Ik duim voor jou en ik begrijp het allemaal zeer goed. Het is niet evident om nu te solliciteren maar wat komen moet, zal komen. Zelf zit ik vast in een job die onderbetaald is en waar ik heel veel mensen moet opleiden. Gezien mijn respectabele leeftijd (48) wordt het moeilijker om een andere job te vinden dus bijt ik op mijn tanden, meer zelfs ik koos voor 4/5 om het vol te houden. In het weekend ga ik sporten en s’ avonds luister ik naar muziek en doe ik dingen die leuk zijn en ontspannen. Want de moderne arbeidswereld vraagt stalen zenuwen. Als sollicitant moet men zelfvertrouwen hebben, sterk en weerbaar zijn. Ze hebben jouw capaciteiten nodig en mogen plek vrijmaken voor een getalenteerd persoon. Aan intriges, geroddel en dergelijke doe ik niet meer mee. Al kan ik af en toe flink van me afbijten maar wel op een diplomatische manier.
    In alle geval, toy toy en veel succes, het zal wel lukken!!!!

  2. Awel, ik wens je veel succes! Voor het eerst in mijn arbeidscarrière ervaar ik wat het is om ergens te werken en/of in een job te zitten die helemaal niet is wat ik ervan had verwacht. En eerlijk gezegd, ik hou dat ook niet vol. Dus: bijt je maar vast in de verandering, dan komt die er zeker!

Geef een reactie

