Damn!

Krijg ik net een gortdroge mail van bedrijf nummer twee waar ik aan het solliciteren ben om te melden dat ik dan toch niet geselecteerd ben voor de tweede ronde, niettegenstaande mijn profiel zowat voor 95% met de functie overeenkwam. Vijf procent te weinig dus…

Best wel balen dus, daar ik deze job ook wel zag zitten en er van overtuigd was dat ik met gemak de tweede ronde zou halen. Blijft er dus nog de eerste keuze over – die ik eigenlijk het meeste begeer – maar waar ik, zoals ik reeds eerder schreef, serieus wat (interne) concurrentie te vrezen heb. Zoveel concurrentie dat ik vrees dat mijn netwerk te klein zal zijn, laat staan dat ik geloof dat externe kandidaten een echte kans zullen verdienen. Ik voel de bui dus reeds hangen.

Damn, ik moet in mijn vorige leven echt wel de beest uitgehangen hebben… Tja, nu ik slechts één optie heb op beterschap, zal ik me maar stilaan voorbereiden op wat voortploeteren in de huidige situatie. We zien wel. Ook wat de toekomst brengt.

6 thoughts on “Damn!

  1. Kreeg net een identieke mail in mijn mailbox. In mijn geval stelde er zich een luxeprobleem. Er waren heel veel kandidaten.
    Ach, kom op, geef er een lap op. Er zal wel een nieuwe en betere deur voor je opengaan. Je zit in de leeftijdscategorie dat je nog goed aan de bak komt. Op het werk heeft men mij met een kl-project opgezadeld waar al op gebeld geweest is en waar niet veel uit te halen is. Het is dus vijf voor twaalf – zoals ze zeggen. Binnenkort hoop ik iets te vinden zodat ik mijn vooropzeg kan geven. Lukt het de eerste keren niet, de twaalfde misschien wel. Belangrijk is zich te focussen op goede tijden in het leven.

  2. Enkele maanden terug zat ik in eenzelfde parket, maar had ik niet eens meer een vaste job. Alleen het vooruitzicht om in 3 maand tijd iets nieuws te vinden…
    En ook ik heb mogen kennis maken met enthousiaste gesprekspartners die mij zeker zouden uitnodigen voor volgende gesprekken, maar nadien van die toffe mailtjes gekregen waarin “mijn profiel toch niet helemaal overeenkomt met wat ze zoeken”.
    Enfin, dit gezegd zijnde: ik heb dan toch een nieuwe job gevonden, al moet ik eerlijk bekennen dat het niet dé droomjob is. Maar ach, je werkt om te leven hé, je leeft niet om te werken (hou ik mezelf dan maar voor….)
    Toi toi!

Geef een reactie

