Tenniselleboog

Gezien mijn ongeleide projectielen het wel eens laten afweten (“ziek”, “vergeten” of gewoon ongewettigd afwezig), en vliegtuigen niet wachten, laat staan vanzelf volgeladen geraken, is het aan de soepervaajzers en djoeti-menedzjers – waaronder ondergetekende – verzamelen geblazen om dat probleem op te lossen (lees: we doen het zelf).

Daar ik zo’n werk nooit gewoon ben geweest (interloctuele bureaucomediant zijnde) kan ik u verzekeren dat ik meestal afgepeigerd en geradbraakt thuiskom. Om nog maar van andere lichamelijke ongemakken te zwijgen. Zo had ik de laatste maanden wel eens last van pijn in mijn arm, en omdat ik soms nog eens last heb van hyperventilatie, met allerhande psychosomatische symptoompjes tot gevolg, begon de hypochonder in mezelf toch wel stilaan in alarmfase te geraken.

’t Is een tenniselleboog begot. Veroorzaakt door allerhande verkeerde bewegingen – waaronder loodzware zakken en dozen in containers stouwen, terwijl ge die dingen moet scannen – en dus rechtstreeks veroorzaakt door de “arbeidsvreugde” die ik dagelijks mag beleven. Bovendien zit ik nog met een of andere overbelasting ergens aan mijn schouderblad, en kom ik niet meer toe met de bezoeken aan de chiropractor. Dat wordt dus kine, met ik citeer: “massage–mobilisatie-oefentherapie”. Vooral dat eerste lijkt me dolletjes. De rest iets minder.

Zeg nog eens dat ik geen ander werk moet zoeken.

Geef een reactie

