Quickscan

Ik vind dat bijzonder gemakkelijk zo’n “quick-scanning” kassa’s. Snel de supermarkt binnen, exact weten wat je nodig hebt en bovendien exact weten waar dat staat, en binnen de 10 minuten sta ik terug buiten. Bizar dus, dat ik deze morgen, zowat de enige was die van deze “terminals” gebruik maakte, terwijl al de andere klanten aan de gewone kassa’s stonden aan te schuiven. En dat is niet de eerste keer dat ik dit constateer.

Bij “ouden van dagen” of diegenen met 2 volle winkelkarren kan ik dat enigszins begrijpen, maar dat was het geval niet, gezien de helft daar met een mandje stond. Zijn die mensen nu bang van touchscreens? Of waren dat nu allemaal cyberanalfabeten? Ik begrijp er niks van.

3 thoughts on “Quickscan

  1. Wel ik snap dat soms ook niet. Misschien zijn dat mensen die een praatje willen slaan met de kassierster of mensen tijdens hun middagpauze die hun pauze wat willen rekken.. Ik ben in ieder geval superfan van de quickscan, volle mand of niet. ’t Is zoals je zegt binnen en buiten – al moet ik nog leren om geduld te hebben bij het scannen van mijn ticket bij het verlaten van de winkel .. ik ben al meerdere keren tegen dat hekje gelopen omdat ik te snel was 🙂

  2. Ik gebruik ook graag die self scan, maaaaaaaaaaaar!
    Ik ben denk ik ook de enige die nog van die wegwerpzakjes wil, ze kosten 10 cent of zo, maar ik vertik het om een boodschappentas mee te nemen, ze kunnen biologisch afbreekbare zakjes maken, dus moeten ze dat ook maar doen, vind ik, persoonlijk.
    Maar bij de self scan van de delleize kan je geen wegwerpzakjes kopen, je bent verplicht om een boodschappentas mee te hebben, of twee, of drie … of ik moet er aan gedacht hebben om buiten een winkelkar te nemen.
    Affijn, ik gebruik die dus niet, ivm de zakskes.

    (nog zoiets, bij denikeja in holland kan je een papieren zak KRIJGEN, die liggen er gewoon, te neem. Goeie zakken, stevige. In Belgie moet je daarvoor BETALEN!! Voor een plastic flutzakje. ’t Is godgeklaagd, echt!)

Geef een reactie

