Feesten (2)

Het is verdorie goed meegevallen en er mag dit weekend ook eens een blessing van af. Ik heb het uiteraard over de aangekondigde trouwpartij, waarvan ik in mijn laatste bericht niet al te zeker was of ik dat wel graag zou beleven, gezien mijn afkeer van (té) georganiseerde (familie)feesten.

Het gezelschap aan de tafel was top, gezien het mijn neven en nichten waren, waar ik het steevast goed mee heb kunnen vinden, en het eten was best te pruimen. Wel vervelend doordat ik de familie sinds de begrafenis van mijn vader niet meer heb gezien, en dus aan iedereen moest uitleggen waarom ik daar terug alleen stond. Maar buiten die valse noot heb ik mezelf dus best geamuseerd.

Had ik niet geweten dat het trouwfeest in een of ander godvergeten Limburgs gat doorging, had ik het wel gemerkt gezien de typische trouwfeestenmuzak werd afgewisseld met – in Limburg wereldberoemde – carnavalschlagers. Nuchtere Brabanders die we zijn – althans van karakter – hebben we menigmaal een wenkbrauw gefronsd bij de daaropvolgende taferelen op de dansvloer, maar kom, ge moet die mensen ook iets gunnen. Ik heb bovendien geleerd dat André Van duin in die contreien nog steeds erg populair is (met een oud nummer), en ik heb het zelfs opgezocht op youtube. Luister, doe uw ogen dicht, en stel u een hoop zatte Limburgers voor die dit nummer op de vloer uitbeelden. Daar gaat nog lang over gesproken worden in de familie.  En ik heb het riedeltje reeds een ganse dag in mijn hoofd.

Geef een reactie

