Weekend Blessing

Ik ben vrijdag dus NIET op stap geweest in de stad (hiep hoi), gezien ik besloten heb om enkel buiten te komen wanneer het quality time betreft. Het uitslapen na een week gruwelijk vroeg opstaan heeft aldus deugd gedaan, maar daar blijft weinig over, gezien de quality time van gisteren (en vandaag). Ik heb namelijk iemand zo zot gekregen om met de velo naar een klein rockcafé in de Brabantse heuvels te rijden, waar ik eigenlijk al langer de couleur locale wou opsnuiven en waar ik tot nu toe – gezien ik steevast met de wagen was – niet langer dan 2 Palmkes ben gebleven. Het kleine dorpje ligt in het hol van Pluto, pal op de taalgrens, en het is verbazend dat een café, met een dusdanig goede smaak qua muziek en inrichting, op zo een plaats kan gedijen, maar gezien er in die streek steeds een hele bende half artistieke new-wavers hebben gewoond, die zich thans (halvelings) tot het Rockabilly genre hebben bekeerd, zou me dat niet mogen verbazen. Alleen wonen die mensen daar in de buurt (of ze durven nog met hun zatte botten met de auto rijden) en moest ik me over de heuvels hijsen op mijn fiets. Halverwege heb ik dan het gezelschap opgepikt – die de rit niet helemaal zag zitten (D, ge hebt dat goed gedaan!) – en met zere knieën en na een uurtje doortrappen kon ik me eindelijk op het terras neervlijen.

Van quality time gesproken: waar ik dacht dat ik in de donker door het veld terug naar huis moest rijden, was het reeds klaarlichte dag en floten de vogelkens reeds lustig wanneer ik op de terugweg was. Het werd een geweldig interessante en ouderwets lustige avond (alsook nacht en ochtend) met een paar oude kennissen, en het is begot spijtig dat deze interessante kroeg ver weg, achter een paar steile heuvels moet liggen. Vandaag – en op dit eigenste moment – voel ik me alsof ik een paar weken niet geslapen heb en door een kudde olifanten ben vermorzeld.

De vogeltjes die floten en klaarlichte dag; dat was lang geleden en een first dit jaar, maar het was het verdorie waard!

4 thoughts on “Weekend Blessing

  1. Aha, je hebt je effenaf deugd van gehad, het spat gewoon van je schrijfsel af. Als je het kan rekken tot op klaarlichten dag dan moet het daar wel in orde zijn.
    Waar ligt dat rockcafé ergens? ‘k Heb zo ineens ook goesting om daar eens een avondje/nachtje/ochtendje te gaan spenderen.

Geef een reactie

