Ploeteren

Dat het bedrijf waar ik werk overgenomen werd is nu wel erg duidelijk. Net vernomen dat onze big chief zijn biezen pakt om ergens anders zijn tent op te slagen. Wegens “geen plaats meer voor hem in de nieuwe structuur”. Spijtig vind ik dat, want ik kon prima met die kerel opschieten en bovendien meende hij het, om één en ander substantieel te veranderen. En hij zal de enige niet zijn, want zo gaat dat bij overnames, waar de nieuwe eigenaar zijn mannetjes op de strategische posten zet. Zo vertelde een ander lid van het kader me dat ook hij reeds druk aan het bladeren is in de personeelsadvertenties. Ambetanter, en dan voor mij, is het feit dat de carrièreperspectieven die me onlangs werden voorgespiegeld – hoe bleek die ook waren – bij deze wegsmelten als sneeuw voor de zon. Afwachten dus. En verder ploeteren.

Van het andere bedrijf waar ik in de running ben (was?), heb ik nog steeds niets gehoord, niettegenstaande ik anderhalve week geleden van de HR directeur te horen kreeg – nadat ik ze zelf telefoneerde – dat ik snel te zou weten komen of ik zou doorstromen naar de tweede ronde. Ofwel zijn ze daar écht enorm traag en hebben ze daar een andere invulling van het woord “snel”, ofwel zijn ze daar gewoon onbeleefd. Ik zal binnen een week nog eens bellen. Ik veronderstel dat dit – meer dan een maand na het eerste gesprek – niet echt opdringerig is? Of wel?

3 thoughts on “Ploeteren

  1. Vele ‘open vacatures’ verschijnen helaas voornamelijk als verdoken reclame. Het is wraakroepend dat een heel pak bedrijven op de kap van de werkzoekende zijn naambekendheid verspreidt.

    • Dit was wel degelijk een echte vacature hoor; een sleutelpositie die wettelijk ingevuld moet worden, en die vooralsnog open staat. Wel schrik dat ze gewoon intern ingevuld gaat worden, maar dat zou zonde van het geld en de tijd zijn gezien al de interviews die ze ter zake deden…

  2. Ge moet daar wat geluk in hebben denk ik …
    Owh, nee, just, gij gelooft niet in geluk … eugh, en in karma ook al niet …

    Weet je, van de ene dag op de andere kan alles er totaal anders uitzien. Ik help je mee hopen dat het snel ten goede mag veranderen.

Geef een reactie

