Rollator

Vandaag, en waarschijnlijk ook de volgende dagen, kan ik best een rollator gebruiken. Dat komt er van, wanneer ge als dusdanig krenterig zijt op uw personeelsbestand, en ge vervolgens – op dagen dat er iemand ziek is of met vakantie gaat – het sowieso met minder volk moet stellen. Gelukkig zijn er dan de departementshoofden, die hun gewone taken wel zullen combineren met het goede oude handwerk op de vloer. Zo ben ik vandaag sinds kwart na drie (03u15!) op de been en heb ik eigenhandig een paar tonnen vracht versleept – raar genoeg waren we deze keer wél op tijd klaar – om dat de volgende twee dagen te mogen herhalen. Uiteraard hoef ik daarover niet te klagen gezien ik daar dik voor betaald word (kuch). Een ietwat plezantere bijkomstigheid, in het licht van deze bezigheden, blijkt de vaststelling te zijn dat ik vrijdag niet zal moeten werken, waar ik tot nu het idee had dat het de ganse week van dattum zou zijn.

Ik had namelijk gevraagd om mijn geplande vakantie zoveel mogelijk te annuleren, gezien ik deze dagen liever spaar voor een échte vakantie, maar zoals ik reeds eerder vertelde, kon men slechts de laatste week annuleren en zit ik, slechts half tegen mijn goesting, volgende week thuis. Om mijn rug terug recht te krijgen. Maar men was stoemelings vergeten om die vrijdag van deze week, die oorspronkelijk ook gepland stond, nog te annuleren. In feite geen slecht idee dus, gezien ik anders en onvermijdelijk toch zou geconfronteerd worden met een vliegtuig dat voor mijn neus opstijgt met één lege plaats aan boord, en dat zou best wel balen zijn. Balen zeg ik u!

Conclusie: de ganse historie met die impulsief geboekte en al even impulsief geannuleerde reis zit me nog best biezonder hoog, en mijn impulsiviteit kennende zou ik de volgende keer beter opteren voor een flexibel ticket dat ik tenminste kosteloos kan annuleren. Maar eerst nog een paar tonnen vracht versleuren. Arbeid adelt!

Geef een reactie

