Half gepasseerd

Alle gordijnen dicht houden en aan de koelste zijde van mijn hoofdkwartier strategisch een venster openzetten, zodat er toch een luchtstroom is. En ergens daartussen loop ik te smelten.  Het heeft me er alleszins niets van weerhouden om me bezig te houden met enig nuttig werk, en zodus blijmoedig terug op een half gepasseerd weekend.

  • Aldus heb ik me gisteren heel de dag beziggehouden met een grote schoonmaak, omdat de drukte van de arbeidsvreugde me belette om zelfs een “luie-wijven-kuis” te organiseren. Het zag er lief uit, maar ik durf nu terug in de spiegel te kijken.
  • Mijn pc schoongemaakt (stof dat zo’n ding vreet) en voor de nerds onder ons wil ik vertellen dat de ik uren bezig ben geweest (tijdens het kuisen) om windows deftig naast linux te doen draaien, waarbij ik me afvraag waarom ik er nog überhaupt windows heb opgezet.
  • Betreffende de arbeidsvreugde kan ik dan weer stellen dat ik me al een stuk geruster voel, nu mijn nieuwe bazen – eindelijk – ook eens geluisterd hebben naar mijn pleidooi en me meer volk hebben bezorgd.  Raad eens: opeens loopt het als een fluitje van een cent (ik zal maar niet te hard roepen)
  • Ik heb amper een poot buiten gezet, tenzij dan in putteke nacht voor het obligate wekelijkse terras van de kroeg omdat een Noorderling zoals ik niet goed tegen dit soort van weer kan. Ik versta niet dat er mensen (en dan vooral vrouwen) zijn die het nog steeds koud hebben wanneer het buiten 25° is.
  • Ik kom tot de vaststelling dat het steeds moeilijker wordt om met bekenden en minder bekenden af te spreken wegens “geen tijd”.  Zij dan, want ik maak nog tijd voor mensen. En dat die mensen inderdaad drukke levens hebben, wat ge tegenwoordig van op de eerste rij kunt volgen aan de hand van Facebook en zijn check-ins/statusupdates, en ik me afvraag of die mensen niet moeten werken en wanneer ze gaan slapen.
  • En volgende week, net zoals gisteren, nogmaals een vrije vrijdag. De werkweek ziet er plots al een stuk plezanter uit.

Ik hoop alleszins dat ge u kunt verwarmen!

 

2 thoughts on “Half gepasseerd

Geef een reactie

