Inmiddels

De laatste dagen van de zomer – eilaas! – kabbelen voorbij en inmiddels was er ook een weekend waarin ik besliste om:

– Volgende week een hele, ganse en volledige week congé te nemen om hopelijk nog een nazomertje te kunnen pruimen en me geen fluit te moeten aantrekken van luchtvracht, noch van mijn ongeleide projectielen die bovenstaande vracht op het vliegtuig dienen te krijgen.

– Vanwege Maanrock ben ik de stad ontvlucht en omwille van de volgende redenen: Ik had a) de meeste groepen wel al eens gezien en b) ik woon tussen 2 podia in met als gevolg dat ik vrijdag reeds mezelf niet meer kon horen denken toen ze de geluidsinstallaties aan het testen waren. De alternatieve avond op café in de dorpskroeg was ook maar zozo, maar het kan nu eenmaal niet iedere avond big party zijn. En toch was er koppijn. Mja.

– Ik bleef toch ietwat verweesd achter toen ik zondagmorgen vernam dat Neil Armstrong besloot om voorgoed ergens in de kosmos rond te hangen. Die eerste generatie astronauten waren namelijk mijn jeugdhelden, en de Neil was uiteraard de grootste. Van het soort waar ze er geen meer van maken en zeker een bron tot inspiratie. Ge moet het maar doen, om in naam van de wetenschap in een conservenblik te kruipen, goed wetende dat ge maar 1 kans op 2 hebt om levend terug te komen. Chapeau zeg ik u!

– Voor de rest gebeurde er eigenlijk niets, maar dat zijn we ondertussen ook wel gewoon.  Tenzij dan een paar pareltjes in de categorie stomme of ronduit loempe vragen.  Zo vroeg men dit weekend aan mij of ik kon vertellen “welke taal ze in Nieuw Zeeland spreken” en waar “Tel Aviv ergens ligt”.  ’t Is erg gesteld met het onderwijs…

Eén ding is zeker: die aanstaande week verlof zal deugdelijk zijn!

3 thoughts on “Inmiddels

Geef een reactie

