At last!

Ja, het niveau is toch een stuk hoger en het werk ietwat uitdagender, maar voor de rest is het nog steevast dezelfde historie van inertie en veel verantwoordelijkheden zonder noemenswaardige bevoegdheden. Het is welletjes geweest. Ik kan u dan ook met veel plezier melden dat ik mijn huidige boîte verlaat en spoedig elders begin! Dat het verdomme snel ging en ik ondertussen de lippen stevig op elkaar gekneld hield om het slechte karma op afstand te houden en teleurstellingen zoals voor de zomer te vermijden.

Nog geen twee weken geleden stond er een leuke jobadvertentie te blinken op de website van de luchthaven waarvan ik dacht dat het de moeite zou zijn om toch maar mee te dingen, ware het niet dat ik vreesde om een hele horde concurrentie op mijn pad tegen te komen. Het eerste gesprek, dat al fluks kwam liet zowel bij mij als de nieuwe werkgever een goeie indruk achter, en deze week heb ik – tussen de soep en de patatten – nog twee assessments afgewerkt, om dan gisteren het blije nieuws te horen en vandaag mijn krabbel op het contract te plaatsen. Mijn licht anarchistische dark side houdt helemaal niet van selectiecentra en arbeidspsychologen, laat staan van psychologische vragenlijsten en postbakoefeningen, maar deze keer werden we tevens, met overgebleven, kandidaten in een soort van debat tegen elkaar uitgespeeld onder de aandachtige blikken van de toekomstige directie. Nog nooit meegemaakt, maar ik stel vast dat het vele tooghangen en onderwijl al dan niet verhitte discussies voeren dan toch nog zijn nut bewezen heeft.

Ik hoor zodus terug tot het kader, en uw dienaar zal in zijn nieuwe hoedanigheid de aanvoer van onderdelen en wisselstukken voor het onderhoud van Boeings, Airbussen en ander vliegend tuig coördineren. Ge kunt niet geloven hoe goed het aanvoelde om deze ochtend weer voor zo’n bakbeest te staan en de geur van kerosine en olie op te snuiven. Beter dan een kop sterke koffie! Ik heb het vliegtuig dan ook een lief aaitje gegeven, want ik denk dat ik terug op mijn plaats zit. De zon schijnt vandaag en het is inderdaad een schone dag!

6 thoughts on “At last!

  1. Schitterend nieuws !!! En ik wens je heel veel werkvreugde. Ooit had ik ook eens een groepassesemnt, dat moet zo’n 15 jaar geleden zijn. Zeer zinvol als je het mij vraagt. En proficiat dat je daar als beste doorheen raakte. Dat is geen klein bier 🙂

  2. Ik lees zo nu en dan – een toevallige blogvondst was het – jouw schrijfsels, die er ‘boenk’ op zijn trouwens en reageer dan nu maar ‘s: “proficiat!”. Was meer dan tijd voor zo’n schone tijd…

Geef een reactie

