Goesting

Zo. De kogel is door de kerk. Vrijdag leverde ik mijn badge en mijn fluo jas in, en had ik nog een laatste gesprek met diegenen die ik goed en minder goed kan verdragen. Ik ga niet snel natrappen, en niettegenstaande ik hier best wat gejeremieerd heb over de hoogtes en laagtes mijner laatste baan, is het in feite niet echt nodig om na te trappen. De inertie en onverschilligheid in het bedrijf was mijn grootste probleem, en de meesten die er iets aan konden doen valt eigenlijk niets te verwijten gezien zij gewoonweg ten prooi vielen aan een soort van “lethargie”. Je moet al een sterke persoonlijkheid hebben om daar niet door beïnvloed te worden denk ik dan.

Wat me wél opviel was dat er velen oprecht blij voor me waren, en opnieuw hun motivatie bij elkaar schrapen om zelf een uitweg naar buiten te zoeken. Anderen waren gelaten, en lijken te hopen op een deus ex machina die voor klatergouden regens zal zorgen. Maar het frappeert me toch dat er zovelen waren die me bij de mouw grepen en stelden dat ook zij zo snel mogelijk weg willen.

Wanneer er in een bedrijf zoveel mensen zijn die zich slecht in hun vel voelen, dan moet er toch iets significant verkeerd zijn niet? Ik hoop dat het snel mag verkeren.

Morgen begin ik aldus aan mijn nieuwe klus. Over mijn eerste indrukken zal ik hier uiteraard met graagte berichten, maar mijn allereerste indruk, toen ik een rondleiding kreeg na het tekenen van mijn contract, was een hoopvolle indruk. Vriendelijke en joviale mensen, nette kantoren en up-to-date materiaal en computers die godbetert op de laatste besturingssystemen draaien. Dat ben ik alleszins niet gewoon. Ik ben razend benieuwd en de goesting is aanwezig!

2 thoughts on “Goesting

Geef een reactie

