De eindejaarsvragen!

’t Is maar dat ik even een gebrek aan inspiratie heb, vooral dan vanwege de pokkedrukke periode op het werk, maar ik doe het graag en de uren vliegen voorbij. Ik profiteer er dan maar even van om een “traditie” vanonder het stof te halen, die ik ook op mijn vroegere blogs honoreerde, en serveer u bij deze mijn eindejaarsvragen, waarvan u de editie van verleden jaar alhier kunt lezen, zodoende u een aanknooppunt te bezorgen.

Ik heb ondertussen – zoals in die laatste editie beloofd – al lang geen humo meer gekocht, zodat ik zelfs niet weet of de woestijnvisgazet deze traditie in ere houdt, maar dit geheel en volledig ter zijde.

Afin, ahum, bij deze:

Wat vindt u de belangrijkste gebeurtenis, evolutie of trend van het voorbije jaar?

Persoonlijk: mijn nonkel die besliste om uit het leven te stappen – wederom een ferme dreun – en een veel te korte doch, zo dacht ik, veelbelovende relatie die op de klippen liep en me er van bewust maakte dat ik op mijn veertigste nog ferm kan afzien van ldvd. Maar ook de nieuwe job die een échte uitdaging is en waar ik – ook door de fijne collega’s – mijn draai lijk te vinden.

Algemeen: Dat kaviaarsossen slechte verliezers zijn en de verdraagzamen best wel verzuurd en onverdraagzaam uit de hoek kunnen komen, wanneer men niet de “juiste” dogma’s volgt.

Wat vindt u het beste en wat het slechtste radio- en /of tv-programma van 2012?

Radio: Klara in de wagen en StuBru op het werk. Van MNM (slechtste radio) ben ik verlost, gezien mijn trawanten nét iets meer geëvolueerd zijn dan op de vorige job, en ik aldus oogluikend toesta dat er af en toe Q-Music (2e slechtste radiostation) wordt geluisterd (voor de rest ben ik een gemakkelijke baas; wees gerust)

TV: in uitgesteld relais (dank u digicorder) vanwege vaak te laat thuis, en schitterende reeksen bekeken zoals Downton Abbey (aaah Brits kostuumdrama!), Camelot en Game of Thrones (Fantasy en blote tetten; dat werkt). Van slechte TV heb ik geen last meer, ik ben gewoonweg erg selectief.

Wat is het beste boek dat u in 2012 gelezen hebt, wat is de beste film die u hebt gezien, wat het beste toneelstuk en/of concert, en wat is uw favoriete cd van dit jaar?

Beste boek: “Op verhaal komen”, Vlaams-Brabants sagenboek (en een hoop boeken die ik met graagte heb herlezen, al was het maar als bedlectuur).

Beste film: een heleboel (dank u digicorder) waar ik ongetwijfeld veel plezier aan heb beleefd, maar waar ik me op dit moment geen ene van kan herinneren. Ook dit jaar geen enkele cinemazaal aan de binnenkant gezien.

Concert: een onbekende Berlijnse garagerockband in het CC in Mechelen, en dat was meteen ook het enige en toevallig ook een goed concert, tenzij dan – traditiegetrouw – het concert van de dorpsfanfare dat onmogelijk te evenaren valt.

Toneel: huh?

Wie wenst u wat toe voor 2013 (ten goede of ten kwade)?

Mezelf: toch nog maar eens proberen om te stoppen met roken (hervallen, wat wilt ge) en dat het op deze weg mag verdergaan zonder al te veel schokkende voorvallen (ik heb mijn portie gehad de laatste jaren, merci)

Onze pa: veel amusement daarboven (verdomme ik mis onze pa)

Verder wens ik veel goeds toe aan de mensen die het goed menen met hun medemens en (nog) niet ten prooi zijn gevallen aan het verderfelijke individualisme, alsook al het beste voor al de bloggers die ik lees en die hier langskomen (alsook de gewone lezertjes 🙂 ).

Over de regering Di Rupo ga ik ditmaal zwijgen – die helpen zichzelf om zeep.

Soit, prettige feesten gewenst!

6 thoughts on “De eindejaarsvragen!

  1. Ik wens je ook prettige feesten ! Voor de rest wens ik je niet veel, want vorig jaar werkte dat ook al niet herlees ik. 🙂
    Maar allee, toch wens ik je een niev skoon wijveke toe 😉
    Die commentaar ivm die hangmat was visionair, al zeg ik het zelf. Ik hang helemaal in de mat.

Geef een reactie

