Wat ik u wilde zeggen …

Het is dan ook reeds twee maanden geleden dat ik hier nog iets neergekrabbeld heb. “Geen tijd” is een lam excuus en “geen fut meer” lijkt me dan ook beter toepasbaar in deze. Niet om deze – mij zeer dierbare – blog te laten voor wat hij is maar simpelweg om mezelf voor een computerscherm te hijsen wanneer ik reeds de hele dag – des morgens tot ’s avonds, in het zweet mijnes aanschijns – voor een scherm heb gezeten. De zaken draaien goed, en ondergetekende technisch-logistieke baas dient niet alleen zijn paladijnen grondig aan te sturen, doch ook te zorgen dat de projecten tot een goed einde worden gebracht. Ik kan u alleen maar beloven dat ik wat meer aandacht aan mijn trouwe lezers wil besteden.

 

Ik had u willen schrijven over die hectische week vakantie (?) in september, toen ik tegelijkertijd drie ruimtes in mijn flat aanpakte en zinnens was om een aantal “voor” en “na” foto’s te posten – fier als een gieter – maar mijn ingebouwde paranoia hield me tegen tot ook dit verhaal niet de moeite meer om te publiceren leek. Ik had u willen schrijven over de nieuwe “Belgitude”, waarin ik haast schuimbekkende vaststelde, dat het regime, met succes, nog steeds van “panem et circenses” gebruik maakt om het volk een rad voor de ogen te draaien, en datzelfde volk daar met beide voeten intrapt en dat ik daar vreselijk misantropisch van wordt, totdat mijn gebrek aan fut dit verhaal ook even aantrekkelijk maakte als oud brood. Ik had u willen vertellen hoe er correct gebruikt wordt gemaakt van een rond punt met twee vakken, omdat ik al te vaak in de ijzers moet gaan omdat een onwetende in het rechtse vak rondjes blijft draaien, doch ook dat verhaal geraakte in de verdrukking omdat er hier en daar nog een en ander in de duurbare flat diende geretoucheerd te worden.

Zo wou ik u vandaag eigenlijk schrijven over de aanvallen op onze brave Zwarte Piet, maar de pers en Facebook hebben reeds duchtig hun werk gedaan, zodat mijn mening – uiteraard pro Pieterman – door anderen in het lang en breed werden uitgesmeerd en het geen zin heeft om deze hier nog eens te herhalen.

 

Ik vertel u dus wat ik u wilde vertellen, en heb daarmee gezegd wat er voorlopig te zeggen valt. Ik vertel u binnenkort ongetwijfeld dat ik nog meer te zeggen heb 🙂

 

12 thoughts on “Wat ik u wilde zeggen …

  1. Welkom terug. Een mooie korte samenvatting hoewel ik nog steeds aan het uitpuzzelen ben wat er bedoeld wordt met het rond punt en de twee vakken. Helaas ben ik niet zo visueel ingesteld… 🙂

    • Op een rond punt – met twee rijvakken – dient het rechtse vak om onmiddellijk de eerste afslag te nemen en niet om rondjes te draaien rond datzelfde ronde punt, gezien ge van het linkse vak ook uw exit moogt nemen. Clear? 🙂

Geef een reactie

