1 Euro

Gezien de stad een grote bouwput geworden is en bijgevolg de zaterdagmarkt in ieder verloren hoekje gedropt wordt wegens gewoonweg te weinig plaats, durft de gewone lay-out van de markt – groentekramen voor mijn deur – wekelijks te veranderen. Zo werd ik deze ochtend wakker om te constateren dat een van de marginaalste kramen- die van alles voor één euro – voor mijn drempel stond geparkeerd. Niks op tegen, ware het niet dat de marchand zelve, constant, en met tussenpozen van minder dan vijf seconden, “Iënen euroo, alles voor iënen euro” stond te bleren.

Ge probeert daar tijdens uw ontbijt niet op te letten, maar dra wordt het lezen van uw ochtendlijke gazet een hele opgave.

Ik stormde naar beneden, nog steeds in mijne peignoir, om de man vlakaf te vragen of hij voor 20 euro gedurende een halfuur zijn klep wou houden. De man werd bleek rond zijn neus en beloofde…

Neen, die laatste paragraaf is gelogen. Ik ben dan maar vroeger naar de stad van Penelope getogen, maar het klonk wel goed hé?

3 thoughts on “1 Euro

Geef een reactie

