Piek

Dan valt ge ten prooi aan een vlaag van nostalgie en melancholie en wilt ge terug een kerstboom zetten. De boom – een plastieken – staat er, de ballen en slingers (IKEA hiep hoi) hangen er in, en de geweldige retro-kerstballen van moeder en moeder haar moeder maken van mij een tevreden man. Maar een goede ouderwetse kerstboom heeft een piek nodig. Neen, geen sterren en ander gezever, maar zo’n goede oude glazen piek met zo’n “half” gat er in.

 

Ik ben nu één Ikea, één Makro, één Carrefour en nog een Brico-met-mega-kerstassortiment verder en heb nog geen één piek gezien. Ja, in de laatste winkel zo van die gigantische dingen die zo groot zijn als mijn boompje zelve en dat trekt er niet op. Misschien ben ik wel té folkloristisch bezig, maar ik geef niet op. Ik heb immers nog 19 dagen om er eentje te vinden.

En zo wordt een klets nostalgie een actuele bekommernis. Misschien heeft die 1-euro dude uit de vorige post er nog eentje liggen 🙂

172895187-oude-glazen-kerstpiek

 

10 thoughts on “Piek

  1. Die piek op de foto komt me bekend voor, volgens mij hadden wij eeuwen geleden er ook zo één. Veel succes met de queeste, wij hebben uit gemakzucht voor een ster gekozen.

  2. Volledig mee akkoord: een boom heeft een piek nodig. Dat staat buiten kijf. Anders telt het niet. Desnoods moet de hoogste tak een beetje ingekort worden. Ik hou wel van die nostalgische ouderwetse pieken.

Geef een reactie

